Åhléns "Bra val" kampanj en succé

7 Juli
2015


I slutet av april lanserade Åhléns sin årliga hållbarhetsrapport, där de presenterade sina aktiviteter under det senaste året. Där berättade de bland annat att deras "Bra val" kampanj blev en stor succé.

Åhléns "Bra Val" kampanj bestod av att de hyrde ut en lägenhet helt inredd med det nya "Bra val" sortimentet via AirBnB och erbjöd människor möjligheten att hyra lägenheten i korta perioder över några veckor. Deras "Bra val" sortiment är framtaget för att vara väldesignade miljövänliga produkter. I hållbarhetsrapporten berättar de att kampanjen ledde till "en rejäl ökning" av kännedomen av det nya sortimentet hos kunderna.

Det visar hur långt man kan komma med lite proaktiv och modern marknadsföring i unika kanaler. I ett pressmeddelande berättar Anita Falkenek, hållbarhetschef på Åhléns, att de siktar på att fortsätta hålla ett stort fokus på hållbarhetsarbete.

- Under 2014 har vi implementerat en ny verksamhetsmodell inom Åhléns, där hållbarhetsarbetet utgör en viktig del. Det innebär bland annat ökat fokus på att testa produkterna för att säkerställa bra produktkvalitet och att vi har infört tydliga processer för att klara EUs nya Timmerförordning, säger Anita Falkenek.